post image

Οι ευεργετικές ιδιότητες του τραχανά

Γλυκός ή ξινός, θα βρίσκεται πάντα στην κουζίνα μας

Οι ειδικοί λένε ότι σε περιόδους οικονομικής ή πνευματικής κρίσης όλοι επιστρέφουμε στις ρίζες μας και αναζητούμε παραδοσιακές λύσεις, που είχαν βάλει σε λειτουργία και οι προγονοί μας. Έτσι και στο τομέα της γαστρονομίας, έφτασε η εποχή που τα παραδοσιακά προϊόντα τροφίμων επιστρατεύονται για να δώσουν λύσεις στην απόγνωση μας. Ένα από αυτά, είναι και ο τραχανάς. Πολλούς μας μεγάλωσε, αλλά πλέον επανέρχεται στο πιάτο μας.

post image
O τραχανάς χαρακτηρίζεται από τις ιδιαίτερα χαμηλές θερμίδες και τα λίγα λιπαρά που περιέχει, αν και η ποσότητα υδατανθράκων του τον καθιστά αδύνατο για βραδινό γεύμα. Μάλιστα η προσθήκη λαχανικών δημιουργούν ένα πιάτο που είναι ιδανική λύση για ένα γρήγορο, εύπεπτο γεύμα, ειδικά για άτομα που προσέχουν το βάρος τους. Ταυτόχρονα, αποτελεί εξαιρετική πηγή ενέργειας, περιέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, τονώνει το ανοσοποιητικό δίνοντας πολλή ενέργεια, αφού περιέχει και βιταμίνη του συμπλέγματος Β, που μεταξύ άλλων, συμβάλλουν στην ομαλή μεταβολική λειτουργία του οργανισμού.

post image

Είναι πλούσιος σε υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και συγκεκριμένα βήτα-γλυκάνη που παρέχει ενέργεια, αυξάνει τον κορεσμό και βοηθά στη διατήρηση των χαμηλών επιπέδων χοληστερίνης. Επιπλέον, ο τραχανάς έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και τονώνει τον μεταβολισμό και την εγκεφαλική λειτουργία. Είτε τον σερβίρουμε με τυρί, είτε ξινό, είτε γλυκό, ο τραχανάς είναι και θα παραμείνει ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παράδοσης και των διατροφικών μας συνηθειών. Ειδικά τώρα, που αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε το θετικό του αντίκτυπο στο σώμα μας και δεν τον αντιμετωπίζουμε ως μια βόμβα…υδατανθράκων.

Go to TOP