post image

Toyota RAV4 PHEV

Η Toyota παραδίδει ένα «αμιγώς ηλεκτρικό» μοντέλο

Πριν από μερικούς μήνες η Toyota είχε παρουσιάσει στην τελευταία έκθεση του Λος Άντζελες την plug-in υβριδική έκδοση του πιο επιτυχημένου SUV της, του RAV4. Το RAV4 PHEV, όπως είναι η πλήρης ονομασία του κινείται από το συνδυασμό ενός κινητήρα βενζίνης 2.500 κυβικών και δύο ηλεκτροκινητήρων, έναν για το εμπρός άξονα και έναν για τον πίσω, οπότε είναι και τετρακίνητο. Συνδυαστικά το σύστημα πρόωσής του αποδίδει 306 ίππους, γεγονός που το καθιστά το πιο ισχυρό αλλά και το πιο γρήγορο (0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,2 δεύτερα) στη μακροχρόνια ιστορία του μοντέλου.

post image

Το plug-in υβριδικό RAV4 είναι ήδη διαθέσιμο στην Ιαπωνία, στην Ευρώπη θα ακολουθήσει εντός του 2020 και με την ευκαιρία η Toyota έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία και για τη μπαταρία ιόντων λιθίου του. Κάτι που δεν είχε κάνει στο Λος Άντζελες. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως ενώ συνήθως οι μπαταρίες των plug-in υβριδικών έχουν ενεργειακή χωρητικότητα από 12,0 έως και 14,0 kWh που εξασφαλίζουν μια ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 50 χιλιόμετρα η Toyota υπερθεμάτισε. Επιλέγοντας μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh, με αποτέλεσμα να μπορεί να καλύψει καθαρά ηλεκτρικά μέχρι και 95 χιλιόμετρα ανά ώρα. Αυτό σημαίνει πως πέρα από πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 της τάξης των 30 γραμμαρίων το χιλιόμετρο, δίνεται η δυνατότητα να καλυφθούν με ηλεκτρική ενέργεια και χαμηλό κόστος οι μετακινήσεις μιας ή ακόμα και δύο ημερών.

post image

Με το νέο Toyota RAV4 PHEV θα ξεκινήσει μια νέα γενιά plug-in υβριδικών με μπαταρία μέχρι και 20 kWh και μια ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χιλιομέτρων. Μεγαλύτερες μπαταρίες δύσκολα θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για λόγους κόστους αλλά και βάρους και χρόνου φόρτισης, αλλά όπως προανέφερα από τη στιγμή που έτσι καλύπτονται για τους περισσότερους οι καθημερινές ανάγκες μετακίνησης καθαρά ηλεκτρικά δεν θα υπάρχει λόγος για κάτι περισσότερο στα PHEV. Για αυτό υπάρχουν άλλωστε τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Go to TOP