Tα κομπιούτερ πλέον μας κερδίζουν και στα online παιχνίδια
Tεχνητή νοημοσύνη – άνθρωπος 2-0
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί ήδη να οδηγεί αυτοκίνητα και να έχει νικήσει τους ανθρώπους σε απαιτητικά επιτραπέζια παιγνίδια, όπως το σκάκι και το Go αλλά και σε videogames όπως το StarCraft II και το Dota 2, όμως τώρα για πρώτη φορά κατάφερε να κάνει το ίδιο σε ανταγωνιστικά παιχνίδια πολλαπλών παικτών (multiplayer shooter videogames) που απαιτούν ομαδική συνεργασία, κάτι που μέχρι σήμερα θεωρούνταν ακατόρθωτο.
Αν ανήκεις σε αυτούς που όταν έβλεπαν απόπειρες της τεχνητής νοημοσύνης να προσπαθούν να σε κοντράρουν σε ΜΜΟ και γελούσες, διάβασε τη συνέχεια: Η DeepMind εκπαίδευσε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης να συνεργάζονται για να παίξουν το Quake III Arena, νικώντας και πάλι τους έμπειρους παίκτες. Επιπλέον, ένας «τεχνητός» παίκτης αποδείχθηκε ότι μπορεί να συνεργαστεί μια χαρά με έναν άνθρωπο, χωρίς ο δεύτερος να το καταλάβει!
Για τους ακόμα πιο… σπασίκλες, 30 bots έπαιξαν ένα τριαντάλεπτο “Capture the Flag”. Παίζοντας μόνη της αλλεπάλληλους γύρους του παιγνιδιού, η συνεργαζόμενη ομάδα της τεχνητής νοημοσύνης έμαθε να αυτοβελτιώνεται με τη βοήθεια ειδικών αλγορίθμων εμπνευσμένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Στη συνέχεια, άνθρωποι παίκτες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν άλλους παίκτες, χωρίς να γνωρίζουν εάν επρόκειτο για άλλους ανθρώπους ή για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης.
Τελικά, οι δυάδες των ανθρώπων παικτών αιχμαλώτισαν κατά μέσο όρο 16 λιγότερες σημαίες σε κάθε game σε σχέση με τα «ντουέτα» που απαρτίζονταν από τεχνητή νοημοσύνη. Επίσης, οι μικτές ομάδες (ένας άνθρωπος παίκτης και ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης) τα κατάφεραν αρκετές φορές καλύτερα από τις ομάδες δύο ανθρώπων παικτών. Μάλιστα στο τέλος οι άνθρωποι δήλωσαν ότι προτιμούσαν να έχουν για συμπαίκτη τους ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης από ό,τι έναν άλλο άνθρωπο.