post image

Nissan Z Proto

Oldschool, retro, stylish!

«Επιτρέψαμε στους σχεδιαστές μας να ταξιδέψουν στις προηγούμενες δεκαετίες» είπε αναφορικά με την εμφάνιση του ολοκαίνουργιου πρωτότυπου Nissan Z Proto, που πάντως είναι πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής, ο επικεφαλής του τμήματος design της ιαπωνικής εταιρείας Alfonso Albaisa. Πραγματικά το Z Proto ενσωματώνει στοιχεία από το θρυλικό Datsun 240Z που μεσουρανούσε πριν από μισό αιώνα -μέχρι και η επιγραφή Fairlady υπάρχει στο πίσω μέρος του- αλλά και από το… διαστημικό στην εποχή του 300ZX. Οι γραμμές του και το όλο του στιλ είναι κλασικό για σπορ Nissan της συνομοταξίας των Z, με μακρύ καπό και χαρακτηριστική διαμόρφωση της οροφής που καταλήγει σε μικρό πίσω πρόβολο και δυναμικά οπίσθια.

post image

Στο 240Ζ και ειδικά στην ιαπωνική του έκδοση παραπέμπουν και οι προβολείς σε σχήμα αμυγδάλου ενώ η ορθογώνια μάσκα είναι η άμεση σύνδεσή του με το τελευταίο μοντέλο παραγωγής της σειράς Ζ, το 370Ζ που είχε παρουσιαστεί το 2009 και συνεχίζει. Η ρετρό νότα στο εσωτερικό προκύπτει από το σχεδόν κάθετο ταμπλό και τα τρία πρόσθετα όργανα στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Η οποία είναι ιδιαίτερα φαρδιά -δημοφιλής επιλογή στα σπορ μοντέλα, καθώς με τον τρόπο αυτό διαχωρίζεται σαφώς η θέση του οδηγού από αυτήν του συνοδηγού. Κατά τα άλλα η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί και μια οθόνη αφής για το infotainment και τον κλιματισμό και ο πίνακας οργάνων με το στροφόμετρο στο κέντρο είναι ψηφιακός.

post image

Το Nissan Z Proto, που όταν φτάσει στην παραγωγή θα ονομάζεται εκτός απροόπτου 400Ζ, θα κινείται από το V6 των 3.000 κυβικών με τα δύο turbo των Infiniti Q50 και Q60 Red Sport που αποδίδει 400 ίππους. Και θα μπορεί να επιταχύνει το μήκους 4,38 μέτρων σπορ Nissan από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ ώρα σε λιγότερα από 5,0 δεύτερα. Ενδιαφέρον είναι πως ο δυνατός V6 θα συνδυάζεται καταρχήν με ένα χειροκίνητο κιβώτιο. Στο μέλλον θα ακολουθήσει και ένα αυτόματο που εξελίσσεται αλλά όχι και κάποιας μορφής εξηλεκτρισμός. Αυτό, σε συνδυασμό με τις όλο και πιο χαμηλές πωλήσεις των σπορ μοντέλων αλλά και την προτεραιότητα στα SUV που έχει δώσει η Nissan στην Ευρώπη, μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως δύσκολα θα δούμε, τουλάχιστον με την παρουσίασή του, το 400Z στη Γηραιά Ήπειρο.

post image

Στις ΗΠΑ, όπου θα πωλείται κανονικά και φιλοδοξεί να γίνει όσο δημοφιλές ήταν και το 240Ζ στις μέρες του, η τιμή του θα ξεκινά από τις 40.000 δολάρια.

Go to TOP