Lightyear One: Στην άσφαλτο με τη χορηγία… του Ήλιου

Έρχεται το πρώτο αυτοκίνητο με φωτοβολταϊκά

 

Η Lightyear, μια ολλανδική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην ηλεκτροκίνηση, παρουσίασε το πρώτο ηλιακό και αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής με την ονομασία One και το οποίο, σύμφωνα με τις συστάσεις θα κατασκευαστεί σε 500 αντίτυπα ξεκινώντας από το 2021. Πέρα από την υλοποίηση του ιδανικού με περιβαλλοντικούς όρους, το One είναι ιδιαιτέρως επαρκές και σε ό,τι αφορά την αυτονομία του καθώς η ολλανδική φίρμα υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 725 χλμ. βάσει του πρωτοκόλλου WLTP μέγεθος που υπερβαίνει και μάλιστα με διαφορά την πλειονότητα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που διατίθενται προς πώληση.

© Twycer / www.twycer.nl

Στο παραπάνω μέγεθος έχει συμβάλλει καθοριστικά η αντιμετώπιση της Lightyear στην σύλληψη και την κατασκευή του καθώς το One αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από συνθετικά και ελαφρά υλικά ενώ, αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός του και η ιδιαίτερη έμφαση σε λεπτομέρειες όπως τα καλυμμένα τμήματα των πίσω τροχών, του έχει εξασφαλίσει αεροδυναμικό συντελεστή 0,20.

Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του είναι ωστόσο η επένδυση του καπό και της οροφής με φωτοβολταϊκά στοιχεία τα οποία σύμφωνα με την ολλανδική φίρμα, μπορούν με ηλιοφάνεια  να παράγουν ημερησίως την ενέργεια που απαιτείται για διαδρομές 50-70 χλμ. Όπως επισημαίνει επίσης η Lightyear εκτός από την συμβολή τους στην αυτονομία, τα φωτοβολταϊκά στοιχεία στην συγκεκριμένη υλοποίηση είναι και ιδιαιτέρως ανθεκτικά όπως επιβάλλουν οι  προδιαγραφές ασφαλείας στις οποίες υπόκειται ένα αυτοκίνητο. Υπολογίζεται ότι τα φωτοβολταϊκά στοιχεία μπορούν να παράξουν 700 kWh ετησίως.

Σε ό,τι αφορά την επαναφόρτιση των μπαταριών, το One απαιτεί περίπου οκτώ ώρες φόρτισης σε οικιακό δίκτυο για να αναπληρώσει την ενέργεια που απαιτείται για 400 χλμ. Την κίνηση εξασφαλίζουν τέσσερα μοτέρ ενσωματωμένα στους τροχούς, στοιχείο που σύμφωνα με την ολλανδική φίρμα εκτός της εξοικονόμησης χώρου που προσφέρει ελαχιστοποιεί και τις ενεργειακές απώλειες που προκύπτουν από την μετάδοση της κίνησης. Παράλληλα, η θέση της μπαταρίας χαμηλά στο πλαίσιο συμβάλλει στην μεγιστοποίηση των διαθέσιμων χώρων του εσωτερικού.

Σε κάθε περίπτωση το Ligthyear One είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής του ηλεκτρικού που αξιοποιεί φωτοβολταϊκά στοιχεία, και ήδη έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον 100 αγοραστών που έχουν σπεύσει να υποβάλλουν την παραγγελία τους έναντι 119.000 ευρώ και παρά το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η διαδικασία εξέλιξής του. Για την ακρίβεια εκκρεμούν ορισμένες τελευταίες τεχνολογικές «πινελιές» που σύμφωνα με την ολλανδική φίρμα αποσκοπούν στην βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής του υπόστασης προς όφελος της αποδοτικότητας.

Go to TOP
Άνοιγμα