post image

H Mαριλένα Σχιζοδήμου «ζωγραφίζει» με φόντο ένα πράσινο αύριο

Η Καρδίτσα άλλαξε χρώμα από τα χέρια της, στα πλαίσια της Εβδομάδας Κινητικότητας

 

Κατάγεται από την Καρδίτσα και έπειτα από 17 χρόνια μακριά της, κόντρα στα κλισέ, σκοπεύει να επιστρέψει μόνιμα στην πόλη που γεννήθηκε. Η Μαριλένα Σχιζοδήμου ανήκει στη μικρή ομάδα των τυχερών, στις φλέβες των οποίων η τέχνη κυλά από τη γέννησή τους. Με μητέρα ζωγράφο, θυμάται τον εαυτό της από την παιδική της ηλικία να… γυροφέρνει στα αρτίστικα χωράφια. Έπειτα ήρθε η γυμναστική, την οποία σπούδασε και εξασκεί, ενώ είναι επίσης ζωγράφος, συγγραφέας και tattoo artist. «Ό,τι περιέχει δημιουργία και τέχνη είναι προς μελέτη»,  μας αναφέρει. Και φυσικά, ανεξάντλητο για πάντα.

Κουβαλά όμως από παιδί και οικολογικές ανησυχίες και τις τελευταίες μέρες έγινε σημείο αναφοράς στην πόλη της Καρδίτσας αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα. Κι αυτό γιατί στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, έπειτα από την πρωτοβουλία του πολιτιστικού συλλόγου «Ελατήριο», έβαψε τρεις διαβάσεις πεζών. Ας δώσουμε όμως το λόγο στην ίδια, σε μία συζήτηση «πράσινη» και εναλλακτική.

Από πότε θυμάσαι τον εαυτό σου «ανοιχτό» στις οικολογικές ανησυχίες;

Η οικολογική συνείδηση είναι κάτι που καλλιεργείται και χτίζεται από παιδική ηλικία. Από τα απλά και καθημερινά πράγματα,όπως να πετάξεις τη σακούλα από τη μπαγκέτα στα σκουπίδια, μέχρι να διατηρείς καθαρές τις ακτές και τα δάση. Αν θέλουμε τα παιδιά μας να αποκτήσουν υγιή πρότυπα και καλές συνήθειες, καλό θα ήταν να γίνουνε εμπράκτως το παράδειγμα αλλαγής στην ελληνική κοινωνία, ο καθένας ξεχωριστά.Εμείς είμαστε η αλλαγή. Μέσα από εμάς διαμορφώνεται η νέα γενιά!

post image

Ήσουν το πρόσωπο που «έλαμψε» στην Καρδίτσα, στα πλαίσια της Εβδομάδας Κινητικότητας. Πώς προέκυψε η ιδέα της ζωγραφικής στις διαβάσεις πεζών;

Η ιδέα ζωγραφικής στις διαβάσεις πεζών ήταν πρωτοβουλία του πολιτιστικού συλλόγου Ελατήριο.Το Ελατήριο αποτελείται από μια δυναμική ομάδα ανθρώπων της Καρδίτσας που στόχος της είναι η διεξαγωγή πολιτιστικών δράσεων στη πόλη, με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κόσμου.Το Ελατήριο απευθύνθηκε στην μητέρα μου, και ζωγράφο Πηνελόπη Σχιζοδήμου και σε εμένα, κι εμείς με τη σειρά μας αναλάβαμε δράση, προκειμένου να δημιουργήσουμε τρείς ξεχωριστούς πίνακες ζωγραφικής που βάση τους δεν είχαν τον καμβά,αλλά τις διαβάσεις.

post image

Πότε διδάχθηκες την συγκεκριμένη τέχνη;

Η ενασχόληση μου με τη τέχνη ξεκινάει από τη παιδική ηλικία, καθώς παίρνω τα πρώτα μου ερεθίσματα από τη μητέρα μου και ζωγράφο Πηνελοπη Σχιζοδήμου. Οι καλλιτεχνικές μου σπουδές περιλαμβάνουν μαθήματα εικαστικών με τη μητέρα μου και στη συνέχεια με τον Θεόδωρο Πάντο στην γκαλερί ΣΥΝ στην Αθήνα.

post image

Tί σε ενοχλεί περισσότερο στην πόλη σου;

Αυτό που πραγματικά με ενοχλεί στη πόλη μου είναι το κλίμα της! Το αμέσως επόμενο αφορά τη μη αξιοποίηση πόρων, όπως τον πολιτισμό και το περιβάλλον. Πρόκειται για έναν νομό, με πανέμορφη άγρια φύση, πλούσιο φυσικό περιβάλλον και τοπίο. Υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης διαφόρων μορφών εναλλακτικού τουρισμού, ο οποίος θα προωθήσει τη γνωστοποίηση της περιοχής στους εν δυνάμει επισκέπτες. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μόνο θετικό, καθώς θα υπάρξει οικονομική ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής! Μια καλή πρόταση στη προκειμένη περίπτωση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα “Street Art Festival”: Καλλιτέχνες από όλο το κόσμο, με καμβά τους τοίχους της  πόλης!Θα έδινε χαρακτήρα στην αρχιτεκτονική μας, και σίγουρα λόγο επισκεψιμότητας!

post image

Aν είχες τη δυνατότητα να κάνεις μόνο μία «πράσινη» αλλαγή στον πλανήτη, ποια θα ήταν αυτή;

Ένα σχέδιο μέγιστης χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας φιλικών προς το περιβάλλον! Οφείλουμε να προστατεύσουμε, να αναδείξουμε, και να αξιοποιήσουμε ορθά τη βιοποικιλότητα και τη γή που κατοικούμε.

post image

Kλείνοντας, τί σημαίνει για σένα η λέξη Πεζοδρόμιο;

Στις περισσότερες χώρες του πλανήτη, συμπεριλαμβανόμενης της Ελλάδας οι περισσότεροι δρόμοι έχουν κατασκευαστεί χωρίς οργανωμένο πολεοδομικό σχεδιασμό με αποτέλεσμα οι οδηγοί να «αναγκάζονται» να δεσμεύουν χώρο του πεζοδρομίου κατά τη στάθμευση. Συνεπώς, παρεμποδίζουν τη κυκλοφορία των πεζών, των ανθρώπων με προβλήματα κινητικότητας, που μεταχειρίζονται αναπηρικό καροτσάκι καθώς και των γονέων με καρότσι, για τη μεταφορά του παιδιού τους. Δυστυχώς το πεζοδρόμιο διαφέρει από το πεζόδρομο, και όχι γιατί συνυπάρχει με το δρόμο αλλά γιατί καταπατάται από αυτόν!

 

Go to TOP