Τα Όσκαρ των εκπλήξεων

Ένα χρυσό αγαλματίδιο για τον Λάνθιμο

 

Οι προσδοκίες μπορεί να ήταν υψηλές στην πλειοψηφία των σινεφίλ, όμως τα Όσκαρ του 2019 αποδείχτηκαν κυριολεκτικά αγώνας που κρίθηκε στο photo-finish. Όσο για τους… πολυνίκες, δεν ήταν μόνο ένας. Η αρχή στο Kodak Theatre έγινε χωρίς παρουσιαστή αλλά υπό τους ήχους των Queen. Οι εναπομείναντες μουσικοί με τον Adam Lambert στη φωνή ξεσήκωσαν ως ένα βαθμό τη μεγάλη αίθουσα.

Έπειτα, και κατά γενική ομολογία, η νύχτα θύμισε την αντίστοιχη του 2015, με το βάρος να πέφτει σε δηλώσεις κατά του ρατσισμού και των κοινωνικών αποκλεισμών. Μέσα σε αυτό το κλίμα, δε θα μπορούσαν να απουσιάζουν και τα σχόλια για το περιβόητο τείχος που στήνει ο Ντόναλντ Τραμπ στα σύνορα των ΗΠΑ με το Μεξικό.

Στα αμιγώς καλλιτεχνικά, το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας απέσπασε το “Green Book” του Πιτ Φαρέλι, o οποίος στον λόγο του στάθηκε στη δύναμη της αγάπης. Αυτό το καλαίσθητο κράμα δράματος και κωμωδίας, χάρισε στον Αμερικανό σκηνοθέτη άλλα 2 βραβεία. Αυτό του πρωτότυπου σεναρίου, αλλά και του Β’ Ανδρικού Ρόλου στον Μαχέρσαλα Αλί.

Τα υπόλοιπα αγαλματίδια μοιράστηκαν με φόντο τον πολιτικό λόγο. Το “Bohemian Rhapsody” κέρδισε στα σημεία  (Α΄ Ανδρικού Ρόλου, Μοντάζ, Μοντάζ Ήχου, Μιξάζ ), ενώ 3 διακρίσεις εξασφάλισαν τα “Roma” και “Black Panther»”. Όσο για το “Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου, αν και φάνταζε ως φαβορί στην τελική κούρσα, αρκέστηκε στο βραβρίο Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της Ολίβια Κόλμαν.

Αν κάτι θα μπορούσε να ειπωθεί ξεκάθαρα μετά την τελετή, είναι πως ο Λάνθιμος έπεσε… θύμα μιας νύχτας στην οποία η Ακαδημία μίλησε «πολιτικά». Κι αυτό μπορεί να του στέρησε πολλά Όσκαρ, χωρίς να μειώνουμε το μέγεθος της επιτυχίας του.

 

Ακολουθεί η αναλυτική λίστα με τις βραβεύσεις:

Καλύτερη Ταινία: «Το Πράσινο Βιβλίο», Τζιμ Μπερκ, Τσαρλς Μπ. Γουέσλερ, Μπράιαν Κάρι, Πίτερ Φαρέλι, Νικ Βαλελόνγκα

Σκηνοθεσία: Αλφόνσο Κουαρόν για το «Ρόμα»

Α’ Ανδρικός Ρόλος: Ράμι Μάλεκ για το «Bohemian Rhapsody»

Α’ Γυναικείος Ρόλος: Ολίβια Κόλμαν για την «Ευνοούμενη»

Β’ Ανδρικός Ρόλος: Μαχερσάλα ‘Αλι για το «Πράσινο Βιβλίο»

B’ Γυναικείος Ρόλος: Ρετζίνα Κινγκ για το «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει»

Διασκευασμένο Σενάριο: Tσάρλι Βάχτελ, Ντέιβιντ Ραμπίνοβιτζ, Κέβιν Γουίλμοτ και Σπάικ Λι για το «BlacKkKlansman: H Παρείσφρηση»

Πρωτότυπο Σενάριο: Νικ Βαλελόνγκα, Μπράιαν Κάρι και Πίτερ Φαρέλι για το «Πράσινο Βιβλίο»

Φωτογραφία: Αλφόνσο Κουαρόν για το «Ρόμα»

Κοστούμια: Ρουθ Ε. Κάρτερ για το «Black Panther»

Μοντάζ: Τζον Ότμαν για το «Bohemian Rhapsody»

Μακιγιάζ και Κομμώσεις: «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία», Γκρεγκ Κάνομ, Κέιτ Μπίσκο και Πατρίσια Ντιχέϊνι

Μουσική: Λούντβιγκ Γκόρανσον για το «Black Panther»

Τραγούδι: Shallow από το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» (Lady Gaga, Μαρκ Ρόνσον, Αντονι Ροσομάντι και Αντριου Γουάιατ)

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Χάνα Μπίτσλερ για το «Black Panther»

Μοντάζ Ήχου: «Bohemian Rhapsody», Τζον Γουρχερστ, Νίνα Χάρτστοουν

Μιξάζ Ήχου: «Bohemian Rhapsody», Πολ Μάσεϊ, Τιμ Καβάτζιν, Τζον Καζάλι

Οπτικά Εφέ: «Ο Πρώτος ‘Ανθρωπος», Πολ Λάμπερτ, Ίαν Χάντερ, Τρίσταν Μάιλς, Τζέι Ντι Σουόλμ

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν» των Μπομπ Περσιτσέτι, Πίτερ Ράμσεϊ και Ρόντνεϊ Ρόθμαν

Ξενόγλωσση Ταινία: Ρόμα του Αλφόνσο Κουαρόν (Μεξικό)

Ντοκιμαντέρ (Μεγάλου Μήκους): Free Solo, Ελίζαμπεθ Τσάι Βασαρχέλι, Τζίμι Τσιν, Ίβαν Χέιζ, Σάνον Ντιλ

Ντοκιμαντέρ (Μικρού Μήκους): «Period. End of Sentence.», Ρέικα Ζεχταμπτσί, Μελίσα Μπέρτον

Μικρού Μήκους Ταινία (Animation): «Bao», Ντόμι Σι, Μπέκι Νάιμαν-Κομπ

Μικρού Μήκους Ταινία (Live Action): «Skin», Γκι Νατίβ, Τζέιμι Ρέι Νιούμαν

 

Go to TOP
Άνοιγμα