Τασος Ανθοπουλος – Αναστασιος Διολατζης

Το Reworks Festival κλείνει 14 χρόνια αλλά οι διοργανωτές του δεν επαναπαύονται

Δεν αποτελεί απλώς το μεγαλύτερο φεστιβάλ ηλεκτρονικής –και όχι μόνο- μουσικής στην Ελλάδα, αλλά και ένα απ’τα πιο συνεπή, σημαντικά και αναγνωρισμένα σε όλη την Ευρώπη. Ξεκίνησε δυναμικά και θαρραλέα πριν από 14 χρόνια, για να αποτέλεσει πλέον το πιο σταθερό μας ραντεβού με την ομόρφη συμπρωτευούσα. Βρεθήκαμε και συνομιλήσαμε με τον Τάσο Ανθόπουλο και τον Αναστάσιο Διόλατζη (aka Dj Ison), τους δύο ιδρυτές του, μόλις λίγες εβδομάδες πριν το 14ο Reworks Festival της Θεσσαλονίκης, πάρει σάρκα και οστά!

 

Είστε οι «εγκέφαλοι» του Reworks Festival, που φέτος, κλείνει 14 χρόνια. Τι είναι αυτό που σας ώθησε, στη δημιουργία αυτού του εγχειρήματος;

Τάσος Ανθόπουλος, Αναστάσιος Διόλατζης: Αν γυρίσουμε πίσω, πριν απο 14-15 χρονια αυτό που συναντούσες στην Θεσσαλονίκη αλλά γενικά στην Ελλάδα, ήταν μεγάλα clubs και μια παρέλαση απο international djs με έναν ίδιο κατα βάση μουσικό παρονομαστή. Το Reworks το 2005 ήρθε να παρουσιάσει κάτι διαφορετικό. Πολλά stages με διαφορετική μουσική και εικόνα, όπου ο ακροατής είχε την δυνατότητα να μετακινείται ελεύθερα κατα την διάρκεια του φεστιβάλ, να ακούει, να βλέπει αλλά και να γνωρίζει νέα πράματα και έτσι να μην χάνει το ενδιαφέρον του. Ο κόσμος ενθουσιάστηκε και το αγκάλιασε από την πρώτη χρονιά.

 

Πώς θα περιγράφατε με ελάχιστες λέξεις το Reworks σε κάποιο φίλο της μουσικής που δεν το έχει ζήσει ακόμα από κοντά;

Τ.Α., Α.Δ. : Μια γιορτή της μουσικής του σήμερα και του αύριο, και ένα ετήσιο ραντεβού αυτών που παρακολουθούν ή θέλουν να ενημερωθούν, για το τι ακούγεται στον υπόλοιπο κόσμο.

 

Γιατί στη Θεσσαλονίκη και όχι στην Αθήνα;

Τ.Α., A.Δ. : Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη που ζούμε και δραστηριοποιούμαστε. Ξεκινήσαμε το Reworks γιατί πιστεύαμε πως η πόλη είχε ανάγκη να αποκτήσει το δικό της φεστιβάλ,  μιας και δεν είχε τότε, και είμαστε χαρούμενοι για το γεγονός οτι υποστηρίζεται  μέχρι σήμερα. Είμαστε και χαρούμενοι μιας και ο σπόρος πλέον άνθισε και σήμερα υπάρχουν και άλλες προσπάθειες στην πόλη, με αρκετά φεστιβάλ να λαμβανουν χώρα. Πλέον υπάρχει πληθώρα εκδηλώσεων και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά πιστεύουμε πως η ποιότητα και η δουλειά σε ένα φεστιβάλ φαίνεται και επιβραβεύεται ανεξάρτητα από την τοποθεσία του.

 

Πόσο ψηλά ακόμα πιστεύετε ότι θα μπορούσε να φτάσει;

T.A.: Το Reworks πλέον έχει καθιερωθεί στη συνείδηση και την καρδιά του κόσμου. Κάθε Σεπτέμβρη, όλο και περισσότερος κόσμος επισκέπτεται το φεστιβάλ και τη Θεσσαλονίκη, αφού ένα μεγάλο  μέρος του κοινού είναι από όλη την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Αυτό μας γεμίζει αυτοπεποίθηση και μας δίνει δύναμη κάθε χρόνο, το φεστιβάλ να μεγαλώνει από όλες τις απόψεις.

 

Τι θα ακούσουμεστη φετινή διοργάνωση;

Τ.Α., Α.Δ. : Το φετινό Reworks έχει να προτείνει ένα πολύ δυνατό Line-Up. Ίσως το πιο φιλόδοξο μέχρι σήμερα. Ονόματα όπως η Nina Kraviz, ο Laurent Garnier, ο Kink, οι Body & Soul, o Daphni, o Richie Hawtin, o Matthiew Herbert και πολλοί άλλοι, θα βρεθούν στις σκηνές του. Φέτος επίσης, στα πλαίσια του Reworks Agora, σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση, θα έχουμε  ένα ειδικό project, αποκλειστικά για το Reworks, την συνεργασία των Grandbrothers  σε ένα έργο ειδικά για ορχήστρα και για αυτό συμπράξαμε με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Τέλος, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το Reworks φιλοξενεί το Sonar Festival έχοντας την επιμέλεια ενός ολόκληρου stage. Επίσης, στα πλαίσια του προγράμματος “We Are Europe”, φιλοξενούνται το Co/Pop Festival και το Today’s Art.

 

To να φτιάξετε το line-up και το πρόγραμμα κάθε χρονιάς σύμφωνα με τις διαθέσιμες ημερομηνίες του κάθε καλλιτέχνη, φαντάζομαι πως είναι πονοκέφαλος. Είχατε ποτέ να αντιμετωπίσετε παράλογες απαιτήσεις από κάποιον;

Τ.Α., Α.Δ. : Η ηλεκτρονική μουσική είναι πλέον το πιο διαδεδομένο είδος στον κόσμο. Είναι επόμενο να προκύπτουν τέτοιες καταστάσεις και κάποιοι καλλιτέχνες να έχουν παραπάνω απαιτήσεις. Βέβαια, όταν το επίπεδο της διοργάνωσης είναι άρτιο, οι περισσότεροι νιώθουν ασφάλεια και δεν έχουν συμπεριφορές ακραίες. Ευτυχώς, μέσα στα χρόνια, δεν είχαμε πλην ελαχίστων εξαιρέσεων ακραίες αντιδράσεις και πάντοτε προσπαθούμε να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή φιλοξενία και να ικανοποιούμε τα θέλω των καλεσμένων μας.

 

Είναι η ηλεκτρονική μουσική μονόδρομος ή πιστεύετε πως στο μέλλον το Reworks θα στραφεί και σε αλλα ηχητικά μονοπάτια;

Τ.Α., Α.Δ. : Από πάντα το Reworks παρουσιάζει και άλλα μουσικά είδη. Απλά απαραίτητη προϋπόθεση είναι η σύνδεση τους από την σύγχρονη μουσικη.  Είδη οπως η Κλασική μουσική, τζαζ, ποπ, σουινγκ, indie, world music,  έχουν φιλοξενηθεί πολλάκις στο Reworks.

 

Πόσο σημαντική είναι για εσάς η συμμετοχή Ελλήνων καλλιτεχνών στο Reworks;

Τ.Α., Α.Δ. :  Η συμμετοχή των Ελλήνων καλλιτεχνών είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του Reworks, μιας και το φεστιβαλ  προσπαθει να συμβάλλει στην προβολή τους με όποια μέσα διαθέτει. Ενισχύοντας τις συνεργασίες και προσπαθώντας να κρατάει ένα υψηλό ποσοστό εγχώριων συμμετοχών στο line-up του.

 

Ξεχωρίζετε τη δουλειά κάποιων μουσικών από τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια;

Τ.Α.:  Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε όλο και περισσότερα αξιόλογα ελληνικά σχήματα. Κάποια από αυτά που ξεχωρίζω, αυτή την περίοδο, είναι οι Future of Matter, οι Sworr., οι Tendts και ο Αsger.

 

Όλη αυτή η κατάσταση με την μανία του κόσμου να βιντεοσκοπεί και να φωτογραφίζει συνεχώς στις συναυλίες ή τα πάρτυ που βρίσκεται, σας ενοχλεί; Πιστεύετε ότι ο ρομαντισμός και η πραγματική μυσταγωγία, τείνει να εξαλειφθεί στο μέλλον;

Τ.Α. : Ο κόσμος θέλει να έχει αναμνήσεις απο events και συναυλίες που επισκέπτεται. Εμένα προσωπικά αυτό δεν με ενοχλεί καθόλου, φτάνει να υπάρχει μέτρο και να μην ενοχλεί το υπόλοιπο κοινό.

 

 Απ’ όλα τα χρόνια του φεστιβάλ, υπάρχει κάποιο highlight που θα σας μείνει αξέχαστο;

Τ.Α., Α.Δ. : Αυτό που θυμόμαστε είναι τα 5ωρα σετ του Maceo Plex και του Kink το 2016. Από παλιότερες εκδόσεις  μερικές που θα ξεχωρίζαμε, είναι οι εμφανίσεις των Autechre. του Max Richter αλλά και του Nicolas Jaar.

 

Αναστάσιε, θα μας γνωρίσεις και την άλλη εκδοχή σου, τον DJ Ison;

Α.Δ. : Δεν ξέρω τι μπορώ να πώ για αυτό, εκτός ότι είναι το Dj όνομά μου πρακτικά. Με αυτό παίζω εδώ και 23 χρόνια.

 

Ραδιοφωνικός παραγωγός, DJ, promoter: Ποια ιδιότητά σου αγαπάς περισσότερο και ποια σε χαρακτηρίζει γι’ αυτό που είσαι;

Α.Δ. : Αγαπώ όλες τις παραπάνω ιδιότητες, καθώς όλες μαζί αποτελούν ένα σύνολο που με αντιπροσωπεύει. Αλλες προέκυψαν γιατί ήθελα, άλλες από ανάγκη πάντως η κάθε μια καλύπτει ένα κομμάτι μου που δεν θα ήταν το ίδιο αν δεν συνυπήρχε με τις υπόλοιπες.  Οι δύο πρώτες ήταν οι βασικές, βέβαια και η τρίτη προέκυψε από την ανάγκη να πραγματοποιούμε τις διοργανώσεις που θα θέλαμε να δούμε  οι ίδιοι μιας και δεν γινόταν αλλιώς.

 

Aλήθεια, το καλλιτεχνικό σου ψευδώνυμο από που προέκυψε;

Α.Δ. : Είναι αρκετά αφελές ωστόσο προέκυψε από την διάθεση για ισότητα ανάμεσα στην μουσική. Έρχομαι από τις πρώτες περιόδους της σκηνής με πολλές ταμπέλες και στερεότυπα.  Μιας και ο ίδιος εκτιμώ την ηλεκτρονική μουσική σε ένα πιο γενικό φάσμα και δεν είμαι δογματικός, διάλεξα το ίσο σαν όνομα.

 

Σε τι ήχους κυμαίνονται τα δικά σου σετ; Επίσης, προετοιμάζεις κάθε φορά τι θα παίξεις ή κινείσαι ανάλογα με τη διάθεση του κόσμου;

Α.Δ. : Κάθε μέρα ειναι διαφορετική, άλλο κοινό, άλλο μέρος άλλη πόλη. Πως μπορείς να ξέρεις τι θα συναντήσεις και ποιούς;  Οπότε δεν προετοιμάζω ποτέ τα σετ, κάθε ένα είναι μια διαφορετική ιστορία.

Tέλος, θα θέλαμε να μας πείτε τί σημαίνει για εσάς η λέξη Πεζοδρόμιο.

Τ.Α., Α.Δ. : Το πεζοδρόμιο είναι το πρώτο βήμα επαφής με το δημόσιο χώρο, που δεν είναι αυστηρά οριοθετημένο. Είναι το πρώτο πεδίο που μπορούν να συνυπάρξουν κάθε είδους καθημερινές δράσεις σε ανθρώπινη κλίμακα.

 

Go to TOP
Άνοιγμα