Σίριαλ… Killer

Μια ελληνική τηλεοπτική περιπέτεια με αφορμή τις κωμικές σειρές που αγαπήσαμε

Πλησιάζουμε αισίως στα 30 χρόνια από τη γέννηση της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης. Μιας τηλεόρασης που έφερε το «κάτι παραπάνω» στο πρώην ασπρόμαυρο τηλεοπτικό τοπίο της χώρας μας. Και για κάποιον που γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, το 1989 είναι το έτος της μεγάλης εκκίνησης: Οι τηλεοπτικοί δέκτες ξεκίνησαν σιγά-σιγά να παίρνουν χρώμα από τις πολυάριθμες σειρές, με τους πρωταγωνιστές τους να μιλάν τη γλώσσα μας. Όχι πως κάτι τέτοιο δε συνέβαινε και στα χρόνια της δημόσιας τηλεόρασης, μιας και η ΥΕΝΕΔ και έπειτα η ΕΡΤ έχουν στο ιστορικό τους δεκάδες τέτοιες παραγωγές. Έπρεπε όμως να μπουν γερά στο παιχνίδι το Mega και ο ANT1, να γραφτούν σενάρια της καθημερινότητας που μας έκαναν να νιώθουμε μέρος του story, αλλά και ταυτόχρονα να ξεχωρίζουν. Παραγωγές που το κόστος τους ανέβαινε αισθητά χρόνο με το χρόνο.

Μπήκε λοιπόν για τα καλά το φθινόπωρο, και το Πεζοδρόμιο γυρίζει το χρόνο πίσω και εστιάζει σε σειρές του παρελθόντος: Άλλες που κέρδισαν τη μάχη με το χρόνο και άλλες όχι,  όλες όμως εξίσου αγαπημένες. Για τους μικρότερους, το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί ένα πεδίο αναζήτησης στο οποίο μπορεί να ανακαλύψουν θησαυρούς με τη βοήθεια του άρθρου, του YouTube ή και των καλοκαιρινών, αιώνιων επαναλήψεων. Για όσους όμως ζήσαμε και θυμόμαστε εκείνη την εποχή, ακολουθεί ένα ταξίδι στο παρελθόν γεμάτο νοσταλγία. Σου παραθέτουμε λοιπόν δώδεκα σειρές που μας «μιλάν» ακόμα. Που είχαν, έχουν και πιθανότατα θα έχουν κάτι να πουν στο μέλλον. Σε καμία περίπτωση «τις καλύτερες», αλλά τις αγαπημένες μας. Κάθισε λοιπόν αναπαυτικά στον καναπέ και ακολούθησέ μας!

 

Οι Αυθαίρετοι (1989 – 1991, Mega Channel)

Είναι μία από τις πρώτες σειρές που παρουσιάστηκαν από μη κρατικό κανάλι. Μια κωμωδία που κράτησε μόλις μία σεζόν αλλά χαράκτηκε στη μνήμη χιλιάδων ανθρώπων. Το μυστικό; O πολύ εύστοχος τρόπος με τον οποίο καυτηρίαζε τα κακώς κείμενα της καθημερινότητας του μέσου Έλληνα. Ένα search στο Internet αρκεί για να σε πείσει. Το δε σενάριο του Βασίλη Νεμέα δεν ήταν απλώς άνω του μετρίου, αλλά σε κάποιες στιγμές του άγγιζε το ζενίθ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νίκος Κουτελιδάκης, ενώ όσον αφορά το cast, έχουμε να κάνουμε με μια ιδότυπη “Dream Team”: Χρήστος Βαλαβανίδης, Θέμης Μάνεσης, Βάνα Παρθενιάδου, Δημήτρης Πουλικάκος, Νατάσα Τσακαρισιάνου και Βάσια Τριφύλλη. Είπες κάτι;

Γιατί να τη δεις: Για τα εμβόλιμα μπινελίκια που απείχαν από το “politically correct” που πρόσταζε η εποχή. Για το σενάριο και κάποιες έξοχες ερμηνείες. Για τη φοβερή μουσική των τίτλων, που θυμίζει ήχους κονσόλας εποχής.

Η ατάκα: «Μα, Ζανέτ μου…»

 

Οι Τρεις Χάριτες (1989-1992, Mega Channel)

…ή αλλιώς Ρέππας-Παπαθανασίου σε θέση μάχης! Μία από τις πιο δημοφιλείς σειρές όλων των εποχών που κέρδισε τους τηλεοπτικούς δέκτες και των αλωνιών και των σαλονιών. Σε αυτή την κωμωδία του «αχτύπητου διδύμου» οι τρεις αδερφές Χαρίτου μένουν στο ίδιο σπίτι. Και όπως μπορείτε να φανταστείτε, τα ευτράπελα που τους συμβαίνουν είναι το κερασάκι στην τούρτα. Αριστοφανικό χιούμορ και μεστές ερμηνείες από τρεις «μεγάλες κυρίες»: Άννα Παναγιωτοπούλου, Νένα Μεντή και Μίνα Αδαμάκη, των οποίων υποκριτικές ικανότητες βάζουν με τη σειρά τους το λιθαράκι τους σε μια πραγματικά διαχρονική παραγωγή. Δίπλα τους πάντα, η γλυκύτατη Μπεμπέκα (Άννα Κυριακού) ειδική προς τη δημιουργία πότε έριδας, πότε σύμπνοιας και πότε χαράς. Προς απογοήτευσή μας, 30 χρόνια μετά το ξεκίνημα της σειράς, είχε κυκλοφορήσει η φήμη πως θα δημιουργηθεί ένα remake με τις ίδιες πρωταγωνίστριες. Όμως δυστυχώς, μείναμε με τη χαμόγελο.

Γιατί να τη δεις: Για να ανακαλύψεις έναν χαμένο θησαυρό.

Η ατάκα: «Οι σέξι άνδρες είναι μπερμπάντηδες και οι μονογαμικοί μαμούχαλοι», δια στόματος της δεσποινίδας Μπεμπέκας.

 

Το Ρετιρέ (1990-1992, Mega Channel)

Όλα στη ζωή ξεκινούν από τη σύλληψη, και εν προκειμένω από το σενάριο του αείμνηστου Γιάννη Δαλιανίδη, ενός «μάστορα» του κινηματογράφου, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία. Με 40 χρόνια εμπειρίας στην πλάτη και αναρίθμητες ταινίες και σειρές, υπογράφει «Το Ρετιρέ» αμέσως μετά την απόλυτη επιτυχία του με τις βιντεοταινίες των 80’s. Πρόκειται για μία κωμωδία σύγχρονης κοπής στα πλαίσια της οποίας μέσα σε δύο σεζόν (και μία τρίτη που δε γυρίστηκε τελικά) ποτέ γίνονται κυριολεκτικά τα πάντα. Το ρετιρέ του τίτλου που αποτελεί και το κυρίως σκηνικό, ανήκει στην Κατερίνα Σοφιανού, υπάλληλο διαφημιστικής εταιρείας, την οποία υποδύεται η Κατερίνα Γιουλάκη. Στο κλουβί με τις τρελές βρίσκονται επίσης η μητέρα της, Σοφία (Κούλα Αγιώτου) και η αντιδραστική ανηψιά της, Ειρήνη (η Τζόυς Ευείδη σε μία από τις πρώτες τις τηλεοπτικές παρουσίες). Όσο για τις παράλληλες ιστορίες είναι τόσες πολλές, που πιθανότατα να χρειαζόμασταν άλλες τρεις σελίδες για να τις αναλύσουμε λεπτομερώς. Μία είναι η ουσία: Δείτε το. Πρωταγωνιστούν επίσης οι Μάκης Δελαπόρτας, Νίκος Κούρος, Έλντα Πανοπούλου  και πολλοί-πολλοί άλλοι.

Γιατί να τη δεις: Γιατί κάποιοι από εμάς την αγαπήσαμε περισσότερο από άλλες, σαφώς  καλύτερες, σειρές. Για τα πεσίματα του Φοίβου στη Χαρούλα. Για το καλύτερο σάουντρακ ελληνικής σειράς ever.

Η ατάκα: «Πες στην Ξυνή πως θα της βαλσαμώσω τη γλώσσα!»

 

Οι Απαράδεκτοι (1991-1993, Mega Channel)

Σωτήριο έτος 1991: O Σπύρος Παπαδόπουλος απέχει πολλά χρόνια από τη στιγμή που ξεκίνησε να μας αναγκάζει να πίνουμε στην υγειά του. Ο Βλάσσης Μπονάτσος αφήνει στην άκρη την καριέρα του τραγουδιστή. Ο Γιάννης Μπέζος αποκτά τον πρώτο του πρωταγωνιστικό ρόλο. Και το σπουδαιότερο, η Δήμητρα Παπαδοπούλου υπογράφει ένα σενάριο αρκετά «μπρουτάλ» για την εποχή και το μοιράζεται με τους φίλους της. «Οι Απαράδεκτοι» ήταν λοιπόν μία παρέα φίλων στην κανονική ζωή, και ίσως εν μέρει αυτό να είναι ένα μικρό κομμάτι του μυστικού που θα τους κρατά για πάντα «αθάνατους» μέσα από τη μιάμιση σεζόν που προβλήθηκαν. Αυτοί οι τέσσερεις με τη συναυτουργία της Ρένιας Λουϊζίδου και του Βασίλη Χαλακατεβάκη, ζουν σε μια πολυκατοικία όπου γίνεται κυριολεκτικά το… έλα να δεις. Όλοι δε, ενσαρκώνουν ρόλους που έχουν τα κανονικά τους ονόματα. Η ωριμότητα του Σπύρου συγκρούεται με τη χαλαρή προσέγγιση του Βλάσση για τη ζωή, ενώ η Δήμητρα είναι ο μόνιμος αποδέκτης της γκρίνιας του Γιάννη. Σειρά που μπαίνει άνετα στο top-3 μας, με τους πρωταγωνιστές της να παίζουν ακόμα σε υψηλότατο επίπεδο.

Γιατί να τη δεις: Γιατί πρόκειται για τη μοναδική ελληνική σειρά που όλα έγιναν την κατάλληλη στιγμή. Γιατί για πρώτη φορά κάποιος (βλέπε Γιάννης Μπέζος) υποδύεται τον ομοφυλόφιλο χωρίς να ταπεινώνει το ρόλο. Γιατί όσες φορές κι αν προτάθηκε στη Δήμητρα Παπαδοπούλου να την «νεκραναστήσει», αυτή αρνήθηκε τονίζοντας πως χωρίς τον Βλάσση Μπονάτσο τίποτα δε θα ήταν ίδιο.

Η ατάκα: «Τι έγινε ρε παιδιά;»

 

Της Ελλάδος Τα Παιδιά (1993-1995, ANT1)

Το ότι ο Γιάννης Μπέζος είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της χώρας μας το γνωρίζουν και οι πέτρες. Λίγοι όμως ξέρουν πως η συγκεκριμένη κωμική σειρά είναι η πρώτη την οποία υπογράφει και σαν σεναριογράφος. Η ιστορία εκτυλίσσεται στο Γραφείο Ενημέρωσης της Αεροπορίας, όπου ο Σμήναρχος Κάκκαλος (Γιάννης Μπέζος) και ο Επισμηνίας Καραβανέας (Γιάννης Καπετάνιος) αλλάζουν τον… αδόξαστο σε κάποιους άτυχους φαντάρους, που μεταξύ μας όμως, το ζητά ο οργανισμός τους. Ο Βλάχος (Κώστας Ευριπιώτης) είναι μια σχετικά ήρεμη δύναμη, ο Ντάλας (Γιάννης Σαββιδάκης) είναι ο καλλιτέχνης της παρέας, ο Πλαπούτας (Νίκος Αλεξίου) συνήθως μαζεύει τα ασυμάζευτα, ενώ ο Σπιουνέας (Δημήτρης Φραγκιόγλου) ή αλλιώς γνωστός ως Χλαπάτσας, είναι ο Αρτέμης Μάτσας της σειράς. Ο καταδότης χωρίς τη μαύρη κουκούλα. Μέσα σε αυτό τον τραγελαφικό συρφετό, ο… επιβήτορας Κάκκαλος όταν δεν προσπαθεί να κάνει καλά τα φαντάρια του, την πέφτει στη Λίτσα (Ρένια Λουϊζίδου). Λεπτομέρεια: Σπανίως δίνει σημασία στο ότι είναι ήδη παντρεμένος. «Της Ελλάδος Τα Παιδιά» έλαμψαν για δύο σεζόν και θα μας λείπουν για πάντα.

Γιατί να τη δεις: Για τις (πολλές) στιγμές που άγγιξε την κορυφή. Για την σεμιναριακή προσέγγιση της σκηνοθεσίας, που βγάζει τόσο άρτιο αποτέλεσμα μέσα σε ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα χώρου. Για να μάθεις τον Χλαπάτσα.

Η ατάκα: «Θα σας δείξω εγώ: Θα δείτε τί θα πάθετε!»

 

Οι Μεν και οι Δεν (1993-1996, ΑΝΤ1)

Γεια σου Διονύση Δάγκα από τα Γκράβαρα και Βάνα από τα τζάκια της πρωτεύουσας, με το σκυλάκι σου που λάτρεψε όλη η μικρή μας χώρα. Περίεργος πρόλογος για μια σειρά που αγαπήσαμε, αλλά είναι η πλήρης αλήθεια. Κι αυτό γιατί η Τερέζ, σκύλος και στην κανονική ζωή της Άννας Κουρή, είχε προκαλέσει μία… φρενίτιδα αγάπης κατά την τριετία προβολής της σειράς. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το ζεύγος Δάγκα (Χάρης Ρώμας και Άννα Κουρή) συζούν σε ένα διαμέρισμα στο Κολωνάκι. Ο μεν Διονύσης, είναι ένας μάχιμος δικηγόρος που συνηθίζει να υπερασπίζεται ανθρώπους που… δεν έχουν δα και στο αίμα τους τη νομιμότητα. Η Άννα είναι η πλούσια Αθηναία που αν και ρηχή πνευματικά, το κατέχει όσον αφορά το ρευστό. Όμως αυτό το σχεδόν ειδυλλιακό σκηνικό διακόπτεται συνεχώς λόγω μίας περίεργης συνύπαρξης, κι αυτό γιατί στο διπλανό διαμέρισμα ζει το ζεύγος Σταμάτη (Στέλιος Μάινας και Τζόυς Ευείδη). Ο Στέλιος παίζει κλαρίνο, η Νανά είναι αρτίστα, και το διαμέρισμά τους το κέρδισαν σε διαγωνισμό του ΑΝΤ1. Όσο για τον απώτερο στόχο τους, είναι να κάνουν τη ζωή των διπλανών τους ποδήλατο, μιας και προσπαθούν συνεχώς να κάνουν «τράκα» χρήματα από τον Διονύση, που αποτελεί μία σύγχρονη μετενσάρκωση του Σκρουτζ. Το σενάριο υπογράφουν οι Χάρης Ρώμας και Άννα Χατζησοφιά, ενώ τη σκηνοθεσία η Φωτεινή Κοτρώτση.

Γιατί να τη δεις: Γιατί και αυτή η σειρά ανέβηκε στο μεγάλο άρμα της πολύ υψηλής δημοτικότητας, με νούμερα δικαιωματικά δυσθεώρητα και τους ηθοποιούς να δυσκολεύονται  να διαχειριστούν ακόμα και την καθημερινότητά τους, λόγω του εξαντλητικού ρυθμού των γυρισμάτων αλλά και των εκατοντάδων αιτημάτων των media για συνεντεύξεις.

Η ατάκα: «Δάγκας ή μάγκας;»

Δυο Ξένοι (1997-1999, Mega Channel)

Ο Αλέξανδρος Ρήγας μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε κάνει τρία «γερά» βήματα στο σενάριο και στην υποκριτική, όμως δε θα συνιστούσε υπερβολή αν αναφέραμε πως η συγκεκριμένη σειρά τον καθιέρωσε στο κλαμπ των «μεγάλων». Eξίσου μεγάλο ήταν βέβαια και το καστ, κάτι που φανερώνεται στον θεατή ακόμα κι αν παρακολουθήσει ελάχιστα λεπτά των «Δυο Ξένων». Ο Νίκος Σεργιανόπουλος ενσαρκώνει τον καθηγητή υποκριτικής Κωνσταντίνο Μαρκορά, που η ζωή με έναν αλλόκοτο τρόπο τα φέρνει ώστε να ερωτευτεί την τηλεπαρουσιάστρια Μαρίνα Κουντουράτου (Εβελίνα Παπούλια). Ο έρωτάς τους χτίζεται λιθαράκι-λιθαράκι, διστακτικά μεν αλλά σταθερά. Όμως τίποτα δεν είναι όπως το φαντάζεσαι: Η μητέρα του Κωνσταντίνου, Ντένη (Ντίνα Κώνστα) δεν εγκρίνει το ειδύλλιο των δύο νέων και κάνει τα πάντα ώστε να το καταστρέψει. Είναι μια κυρία παλαιών μεν αρχών από τζάκι, όμως οι ατάκες της στάζουν βιτριόλι. Παρόλα αυτά ο Κωνσταντίνος βρίσκει απροσδόκητους συμμάχους σαν τον Τόλη Σιδεράτο (αρχισυντάκτη της Μαρίνας)  που υποδύεται τον gay, και καταφέρνει μέσα από χίλια κύμματα να πετύχει αυτό που θέλει. Σειρά που κράτησε δύο σεζόν και αγαπήθηκε για το αστείρευτο χιούμορ της.

Γιατί να τη δεις: Για τις θεϊκές ατάκες της Ντένης Μαρκορά. Γιατί αν δεν την τσεκάρεις θα μείνεις μετεξεταστέος.

Η ατάκα: «Τώρα θα σε χαστούκιζα, αλλά θα μου χαλάσει το μαλλί»

 

Και Οι Παντρεμένοι Έχουν Ψυχή (1997-2000, ANT1)

Κυρίες και κύριοι, ο ένας και μοναδικός… Ακάλυπτος ήταν μία ομάδα μόνος του. Σε μια εποχή που κάθε Έλληνας κατείχε την απόλυτη γνώση της χρηματιστηριακής πραγματικότητας, ο Αντρέας (Αντώνης Καφετζόπουλος)  ανήκε στο γκρουπ των χρεωμένων και… περπατημένων. Κι αυτό γιατί αγαπάει την πλούσια ζωή σε μια περίοδο περίεργη, δανείζεται (αγύριστα) συνεχώς από φίλους και γνωστούς, ενώ δε δείχνει την ίδια αγάπη για τον γάμο του με την Αλίκη (Ρένια Λουιζίδου). Φίλος του Ακάλυπτου είναι ο Μάκης ή αλλιώς Τίγρης (Γιώργος Παρτσαλάκης)- οδοντίατρος στο επάγγελμα, που και ο δικός του γάμος με τη Ρένα (Κωνσταντίνα Μιχαήλ) δε βρίσκεται στο καλύτερό του στάδιο. Όσο για το τρίτο ζευγάρι της ιστορίας, του Ρένου (Αλέξανδρος Μυλωνάς) και της Μπέτυς (Μαρία Τζομπανάκη), η καθημερινότητα δε θα μπορούσε να είναι και πολύ διαφορετική. Οι επεισοδιακοί τους καβγάδες, οι φαινομενικά ολέθριοι χωρισμοί και οι συνεχείς επανενώσεις είναι γι’ αυτούς τρόπος ζωής. Σε σενάριο Λευτέρη Καπώνη και σκηνοθεσία Αντώνη Τέμπου, για 3 σεζόν οι «Παντρεμένοι» μας επέτρεψαν να κοιτάξουμε από την κλειδαρότρυπα γεγονότα που κάτι μας θυμίζουν. Μία σειρά που έγινε και ταινία, και κυκλοφόρησε το 2003 με τον τίτλο που της αρμόζει, χωρίς όμως τον Καφετζόπουλο στο ρόλο του πρωταγωνιστή.

Γιατί να τη δεις: Γιατί αποτέλεσαν την πιο εύστοχη φωτογραφία της αστικής ζωής της εποχής. Γιατί εκεί άκουσες για πρώτη φορά τη φράση «για να γλιστράει», αν και βγαίνει εκτός συναγωνισμού. Βλέπε παρακάτω.

Η ατάκα: «Οι δικές μου επιταγές είναι ορφανές. Τριγυρνάνε στα φανάρια μόνες».

 

Κωνσταντίνου και Ελένης (1998-2000, ΑΝΤ1)

Θέμα και αυτής της σειράς, η δύσκολη έως ακατόρθωτη συνύπαρξη ανόμοιων χαρακτήρων. Ο Κωνσταντίνος Κατακουζηνός (Χάρης Ρώμας, που υπογράφει και το σενάριο) είναι καθηγητής Βυζαντινολογίας και έπειτα από κάποια νομικά ευτράπελα που αφήνει μια κληρονομιά, αναγκάζεται να συγκατοικήσει με την Ελένη Βλαχάκη (Ελένη Ράντου) σε ένα νεοκλασσικό της πρωτεύουσας. Η… Κατακουζίνα είναι ο ορισμός της κουλτούρας και της διανόησης, ενώ η Ελένη πιο… flat. H δε εργασία της ως bar-woman μπαίνει πολλές φορές στο στόχαστρο του κυρίου καθηγητή. Το ζευγάρι είναι ικανό να μαλώσει ακόμα και για το αν είναι νύχτα ή μέρα, με τους καυγάδες τους να αποτελούν ένα must. Οι δε διάλογοι που ακούγονταν, έμπαιναν στη λίστα των δυνατών αγχολυτικών. Τη λίστα των ηθοποιών συμπληρώνουν ο Βασίλης Κούκουρας στο ρόλο του κάγκουρα Μάνθου Φουστάνου, η Μαρία Λεκκάκη στον αντίστοιχο της ταλαιπωρημένης Πέγκυς Καρρά, ο Στέργιος Νένες υποδύεται τον barman Νικόλα Βαρθακούλια που δεν έχει στον ήλιο μοίρα, και η Καλλιρρόη Μυριαγκού την αξιαγάπητη και συνεσταλμένη Ματίνα Μανταρινάκη.

Γιατί να τη δεις: Γιατί Κατακουζηνός είναι μόνο ένας, και ο συγκεκριμένος ρόλος ακολουθεί τον Χάρη Ρώμα ακόμα και σήμερα.

Η ατάκα: «Άντε ρε μ@λ@κ@ τώρα, ξεφορτώσου μας»

 

Εγκλήματα (1998-2000, ΑΝΤ1)

Αν υπήρχε βραβείο πρωτοπορίας, τα «Εγκλήματα» θα το κέρδιζαν άνευ ανταγωνισμού. Σε καμία περίπτωση δε θέλουμε να μειώσουμε τις άλλες σειρές, όταν όμως στις αρχές των 00’s η αγαπημένη μας συνήθεια της Τρίτης τελείωσε, μας άφησε με το παράπονο πως μείναμε ορφανοί από το black humor της. Αυτό ήταν στην ουσία: Mία μαύρη κωμωδία που αν δε γνώριζε τεράστια επιτυχία θα ήταν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας. Ηθικοί αυτουργοί των εγκλημάτων κατά του κάθε είδους καθωσπρεπισμού ήταν οι Υρώ Μανέ, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Καίτη Κωνσταντίνου, Κώστας Κόκλας, Μαρία Καβογιάννη και αναρίθμητοι άλλοι, των οποίων οι υποκριτικές ικανότητες στήριξαν στιβαρά το σενάριο του Λευτέρη Παπαπέτρου. Η ιστορία της επαρχιώτισσας Φλώρας και του working class hero Αχιλλέα, του άτυχου Αλέκου και της πανούργας Σωσώς, των υπόλοιπων συγγενών, φίλων και άλλων συμπασχόντων ήταν η βάση. Όμως το κερασάκι στην τούρτα ήταν οι δολοπλοκίες και οι… πολύχρωμοι θάνατοι. Μας λείπει πολύ.

Γιατί να τη δεις: Γιατί αν το Netflix φιλοξενούσε ελληνικές σειρές, αυτή θα βρισκόταν απελπιστικά κοντά στην κορυφή.

Η ατάκα: «Πέθανε όλο το χωριό!

 

Σ’ Αγαπώ  – Μ’ Αγαπάς (2000-2002, Mega Channel)

Μία σειρά μοναδική, γεμάτη ιδιαιτερότητες. Μία κάμερα, ένα ζευγάρι, μία συνεχής ακολουθία σταθερής λήψης σε διαφορετικούς αλλά οικείους χώρους και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Μια ιστορία με κεντρικούς ήρωες τη Δήμητρα Παπαδοπούλου (η οποία μοιράζεται και το σενάριο μαζί με τις Ντίνα Κάσσου και Δήμητρα Πούλκου) που υποδύεται για άλλη μια φορά… τον εαυτό της, όπως και τον Θοδωρή Αθερίδη, που είναι ο αγαπημένος της. Το «Σ΄Αγαπώ – Μ’ Αγαπάς», όπως και πολλές άλλες σειρές της εποχής, εστιάζει στην καθημερινότητα του ζευγαριού. Και όλο το «ζουμί» πέρα από τη σταθερή κάμερα είναι οι διάλογοι: Στο σπίτι, στο γυμναστήριο, στο σούπερ μάρκετ, καθώς και σε άλλους χώρους. Μια σειρά με μόλις δύο πρωταγωνιστές, που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού στις δύο σεζόν κατά τις οποίες προβλήθηκε. Η ευαίσθητη και συνάμα ζηλιάρα Δήμητρα αναρωτιέται συνεχώς πότε θα γίνει μάνα, ενώ ο Θοδωρής δεν της τάζει στεφάνι ούτε με… σφαίρες. Μακάρι το σκηνοθετικό concept της συγκεκριμένης παραγωγής να είχε υιοθετηθεί από πολλούς περισσότερους.

Γιατί να τη δεις: Για το σενάριο και τις σεμιναρική προσέγγιση στη σκηνοθεσία. Για τη «μαγκιά» της παραγωγής να εστιάσει στα περισσότερα επεισόδια σε δύο μόλις πρωταγωνιστές.

Η ατάκα: «Εγώ πότε θα γίνω μάνα»;

 

 

Το Καφέ της Χαράς (2003-2006, ΑΝΤ1)

Όταν ακούς τη λέξη «κωμική σειρά», ένα από τα πρώτα πρόσωπα που σου έρχονται κατά νου είναι αυτό του Χάρη Ρώμα. Ο χαρισματικός ηθοποιός και σεναριογράφος θα λέγαμε πως διαθέτει «το άγγιγμα του Μίδα» και πως ό,τι αγγίζει τηλεοπτικά γίνεται χρυσάφι. Αυτό συνέβη με «Το Καφέ της Χαράς», μια σειρά-σταθμό που μπορεί να υπερηφανεύεται πως κατέχει τα πρωτεία σε… αριθμό τηλεθεατών που γνωρίζουν απ’ έξω εκατοντάδες ατάκες της. Ας εστιάσουμε όμως στην ιστορία που μας κράτησε συντροφιά για τρεις σεζόν: Η Χαρά είναι μια γυναίκα με καταγωγή από την Αθήνα, που μετακομίζει μαζί με την κόρη της και ανοίγει ένα καφέ στο (φανταστικό) χωριό Κολοκοτρωνίτσι, κάπου στο Νομό Αρκαδίας. Όμως ο χαρακτήρας και οι πεποιθήσεις της παραείναι «προχώ» για τα δεδομένα της περιοχής, κάτι που εξοργίζει τον Δήμαρχο, Περίανδρο Πώποτα. Και δε φτάνει μόνο αυτό, αλλά το κατάστημά της γίνεται πόλος έλξης για τους ντόπιους.  Σε αυτό το περίεργο σκηνικό που μυρίζει μπαρούτι και είναι γεμάτο ευτράπελα, το ζεύγος Φατσέα, ο (τεράστιος) Τρελαντώνης και η Τασία βάζουν τις δικές τους φωτεινές πινελιές σε έναν καμβά που χαρίζει στιγμές άφθονου και ποιοτικού γέλιου. Οι Ρένια Λουιζίδου, Χάρης Ρώμας, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Τζόυς Ευείδη και Μαρία Κανελλοπούλου φταίνε γι’ αυτό!

Γιατί να τη δεις: Γιατί για κάποιους μυστήριους το Κολοκοτρωνίτσι βρίσκεται στη λίστα των «places to visit», ακόμα κι αν είναι προϊόν μυθοπλασίας. Γιατί ο Χάρης Ρώμας, αν και προληπτικός, μας πληροφόρησε πως, καλώς εχόντων των πραγμάτων, η πρωτευουσιάνα θα επιστρέψει το 2019 στο χωριό με 30 επεισόδια. Ένα για κάθε κεράκι που σβήνει ο ΑΝΤ1. Γιατί και στις δεκάδες επαναλήψεις της, τα «μηχανάκια» που καταγράφουν την τηλεθέαση γράφουν πολύ μεγάλα νούμερα. Κι αυτό από μόνο του λέει πολλά.

Η ατάκα: «Και σύ τέκνον Φρούτε;»

 

Go to TOP
Άνοιγμα