Ένα απόγευμα στο Sex Shop

Μια επίσκεψη και μια συζήτηση χωρίς περιττά ταμπού, εκεί που τα… παρελκόμενα του έρωτα παρέχονται απενοχοποιημένα

 

Έρωτας, σεξ, απόλαυση στο κρεβάτι και όχι μόνο. Καταστάσεις που καρφώνονται στη συνείδησή μας με περίεργο τρόπο όταν η συζήτηση πηγαίνει στα βοηθήματα που κάνουν τη σεξουαλική πράξη, για κάποιους, ίσως πιο συναρπαστική. Σίγουρα δε φταίμε εμείς, αλλά μεγαλώσαμε σε μια κοινωνία που οι επισκέψεις σ’ ένα sex shop, αν αυτό φυσικά υπήρχε στην περιοχή, ήταν σχεδόν «ποινικά κολάσιμες».

Για άλλη μια φορά λοιπόν το Πεζοδρόμιο αντιμετωπίζει κατάματα την πραγματικότητα, κάνοντας βόλτα σε ένα τέτοιου είδους κατάστημα στη Λάρισα. Εκεί συναντήσαμε ανθρώπους που δε διαφέρουν σε τίποτα από εμάς: Iδιοκτήτες- ευσυνείδητους εμπόρους και οικογενειάρχες, οι οποίοι όχι απλά έλυσαν τις απορίες μας, αλλά έφτασαν στο σημείο μέχρι και να μας συγκινήσουν.

 

Είναι απόγευμα Παρασκευής και η κίνηση στους δρόμους της Λάρισας δεν είναι μεγάλη, δεδομένων των ανοιχτών καταστημάτων. Έτσι, φτάνουμε με μεγάλη άνεση στην περιοχή του σταθμού, εκεί όπου ο κύριος Χρήστος Ωραιόπουλος διαθέτει το πιο μεγάλο και ενημερωμένο sex shop της πόλης. Μπαίνοντας μέσα, το πρώτο πράγμα που σκεφτόμαστε είναι πως τίποτα δεν είναι όπως κάποιοι νομίζουν: O χώρος είναι πεντακάθαρος και η ποικιλία των αντικειμένων που βρίσκονται εκεί μας κάνουν να χαμογελάμε με νόημα.

Ξεκίνησε σαν sex shop το 1994 στην οδό Φαρσάλων, και ο Χρήστος ήταν υπάλληλος. Ήταν η εποχή της βιντεοκασέτας και τα περισσότερα έσοδα ερχόταν από τις ερωτικές ταινίες. Όμως ένα χρόνο μετά ο τότε ιδρυτής της βγήκε στη σύνταξη και ως γνωστόν σε τέτοιου είδους ιστορίες, ο υπάλληλος έγινε αφεντικό. Η βιντεοκασέτα σιγά-σιγά φεύγει και τα ερωτικά βοηθήματα μπαίνουν στα… βασικά ράφια, ενώ το μαγαζί έρχεται ακόμα πιο κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, σχεδόν δίπλα στον ΟΣΕ. Αυτή η περιοχή τους βοήθησε. Ταίριαξε και σ’ αυτούς και στους πελάτες τους: Δε βρίσκονται στο κέντρο, όπου κάποιος μπορεί να φοβηθεί τα αδιάκριτα βλέμματα των περαστικών, και στο τέλος ίσως να μη μπει.

Με έναν καφέ στο χέρι και οπλισμένοι με μεγάλη περιέργεια γινόμαστε για λίγο μικρά, κακομαθημένα παιδιά και περιεργαζόμαστε καθετί που υπάρχει: Δικαιολογούμαστε όμως σε ένα βαθμό, μιας και στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πολλά τέτοιου είδους καταστήματα. Ο Χρήστος απαντά στην απορία μας, και μας ενημερώνει πως πριν την κρίση υπήρχε άνθιση στο επάγγελμα, και πως οι χώροι σαν κι αυτόν που βρισκόμαστε ήταν πολλαπλάσιοι. Άτιμη κρίση, κατέστρεψες μέχρι και την αγορά του σεξ…

Τι να φταίει άραγε; Ο κόσμος δε διαθέτει πλέον χρήματα για ερωτικά βοηθήματα; Θέλει να αγοράσει αλλά δεν του περισσεύουν; Μήπως εν τέλει κάνουμε λιγότερο σεξ; Ερωτήσεις και προβληματισμοί που πέφτουν στο τραπέζι φωναχτά, και μ’ αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης μας δίνει τη δική του ερμηνεία: “Το όλο αρνητικό κλίμα επηρεάζει τη διάθεση του ανθρώπου. Όταν ένα νοικοκυριό αναγκάζεται να μειώσει ή να κόψει άλλα- βασικά πράγματα, είναι λογικό το μπάτζετ που αφορά το σεξ να μειωθεί ακόμα περισσότερο”. Είναι όμως το  σεξ και το ερωτικό βοήθημα πολυτέλεια ή ανάγκη; Για εμάς ισχύει το δεύτερο, ας ακούσουμε όμως τους επαγγελματίες: Tο σεξ είναι υγεία και τα βοηθήματα το ομορφαίνουν για κάποιους. Είναι τόνωση για το ζευγάρι, αλλά και για τον  καθένα ξεχωριστά».

«Αν ένα ζευγάρι λειτουργεί καλά στο σεξ, θα λειτουργήσει το ίδιο καλά και σε άλλες εκφάνσεις της ζωής”.

Όσο συζητάμε, δε σταματάμε στιγμή να παρατηρούμε το χώρο. Κόσμος πηγαινοέρχεται, ενώ υπάρχουν και αυτοί που έχουν αναπτύξει οικειότητα με τον συνομιλητή μας. Χαιρόμαστε που διαπιστώνουμε πως η κοινωνία έχει εξελιχθεί ως ένα βαθμό, όσο κι αν υπάρχουν ακόμα πελάτες που… «ψωνίζουν για κάποιο γνωστό τους». Όμως ο περισσότερος κόσμος ρωτά και εμπιστεύεται, με κάποιους να μη διστάζουν να μοιραστούν τις αγωνίες και τα προβλήματά τους: “Υπάρχει και ο κόσμος που έρχεται και σου λέει τα εσώψυχά του. Ξεκινάνε από τον λόγο για τον οποίο παίρνουν το αντικείμενο, συνεχίζουν με το πώς θα το χρησιμοποιήσουν, ενώ ζητάνε και συμβουλές”, μας λέει ο Χρήστος. Λίγοι πλέον δε μιλάνε, κι αυτό είναι καλό για την Ελλάδα του 21ου αιώνα!

Όπως προαναφέραμε, πριν μπούμε στο κατάστημα ήμασταν σίγουροι ότι το καλό που κάνουν τα προϊόντα ενός sex shop στους ανθρώπους και τα ζευγάρια, είναι μεγάλο. Τι λέει όμως ο ιδιοκτήτης; “Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ζευγαριών που έρχονται εδώ και αποφασίζουν από κοινού τι θα αγοράσουν. Όπως επίσης δεν είναι λίγοι αυτοί που μας λένε ότι αυτό που πήραν έκανε καλό στη σχέση τους”. Δεν αρκεί όμως αυτό. Το feedback είναι συνεχές, και κάθε νέα αγορά συνοδεύεται συνήθως από μια θετική γνώμη σχετικά με το προϊόν. Υπάρχουν όμως κι αυτοί που ξεκινάν την περιήγησή τους δειλά, και παίρνουν κάτι που είδαν σε μια ταινία. Όμως σχεδόν πάντα, όταν ξαναπηγαίνουν ρίχνουν ματιές σε πιο εξεζητημένα πράγματα: Είναι κι αυτό μιας μορφής εκπαίδευση. Όσο για τα ζευγάρια που προαναφέραμε, αυτά απελευθερώνονται συνεχώς. Πριν λίγες μέρες, ένα άτομο ανέφερε στον ιδιοκτήτη πως τα sex toys που αγόρασε μαζί με τη γυναίκα του, ανέβασαν τη σχέση τους σε άλλο επίπεδο. Βέβαια στο πελατολόγιο υπάρχουν ακόμα και επαγγελματίες του σεξ, οι οποίοι προμηθεύονται από στραπόν μέχρι ο,τι βάλει ο νους.

Όση ώρα συζητάμε, ο φωτογράφος «σκαλίζει» αντικείμενα και ψάχνει την κατάλληλη οπτική γωνία για να τα απαθανατίσει. Αντικείμενα τόσα πολλά, που θα έκαναν ακόμα και κάποιον πλούσιο σε ερωτικές εμπειρίες να σαστίσει για μια στιγμή: Δονητές, μάσκες, ενδύματα από λατέξ, κρέμες, τρόμπες και πολλά ακόμα. Φύσει περίεργοι, αναρωτιόμαστε τι πουλάει περισσότερο, και μαθαίνουμε πως το best-seller τους είναι οι δονητές. Όμως κάθε φύλο έχει διαφορετικές συνήθειες, με τους άντρες να επιλέγουν μικρότερου μεγέθους επειδή φοβούνται τη σύγκριση!

Είναι μια πάσα που δε γινόταν να αφήσουμε να περάσει. Μετράει τελικά το μέγεθος; Ερώτημα που απασχολεί τον άνδρα εδώ και μερικές χιλιάδες χρόνια. “To μέγεθος μετράει σαν εικόνα και όχι όσον αφορά την αίσθηση. Ένα από τα πιο αστεία περιστατικά που μου έχουν συμβεί είναι να βλέπω μεσήλικο ζευγάρι να διαφωνεί για το μέγεθος του δονητή. Η κυρία πήρε έναν μεγάλο, αλλά πολύ γρήγορα άλλαξε γνώμη. Ο άντρας της στη συνέχεια τη ρώτησε γιατί κατέληξε στο μικρό, και γελούσαν για πάνω από ένα λεπτό!”.

Ένας φοιτητής περνά από δίπλα μας κρατώντας στο χέρι του ένα κουτί με προφυλακτικά σε μια συσκευασία που δεν έχουμε ξαναδεί. Κι αν υπάρχουν προφυλακτικά σε χιλιάδες, περίεργες και μη,  εκδοχές, τα «περίεργα» που μας διηγείται ο ιδιοκτήτης άλλοτε μας κάνουν να χαμογελάμε κι άλλοτε να συγκινούμαστε: Ένας κύριος αγόρασε πρόσφατα έναν πλαστικό κούκλο. Του τον ζήτησε η γυναίκα του για να εκπληρώσει μία φαντασίωσή της και ο σύζυγος δεν είχε και πολλές επιλογές, εκτός κι αν ήθελε να βρεθεί με έναν ακόμα άνδρα στο κρεβάτι! Όμως αν κάτι μας «γονάτισε», είναι η ιστορία του πατέρα που αγόρασε ένα φουσκωτό ομοίωμα άνδρα για την κόρη του: “Ένιωθε άβολα όταν τον ζήτησε. Σα να ήταν σίγουρος πως θα τον παρεξηγούσαμε. Όμως στη συνέχεια μας ψιθύρισε πως η αγορά γίνεται για την ανάπηρη κόρη του”.

Στο sex shop μπορείς λοιπόν να συναντήσεις ανθρώπους ευαίσθητους και ενημερωμένους, και όχι «γκρίζες» φάτσες. Άτομα που δε διστάζουν να φροντίσουν με διακριτικότητα τις ανάγκες των γύρω τους. Κι όσο περίεργο αν φανεί αυτό σε κάποιους, είναι πραγματικά φοβερό. Να αγοράσεις δώρα για το άλλο σου μισό ή για τους φίλους σου, αλλά να λύσεις και πρακτικές απορίες σου σε σχέση με τα αντικείμενα. Κάπου εδώ μπαίνει στη συζήτηση και η σύζυγος του Χρήστου, που μόλις ήρθε στο κατάστημα: Μας λέει πως οι άνθρωποι ρωτάνε συχνά, αν και δε μπορούν να τους δείξουν και πάρα πολλά πράγματα! Φτάνει καταρχήν να σκεφτούμε την εικόνα που μας έχει καλλιεργηθεί από ταινίες και κυρίως κωμωδίες: Σε τέτοιου είδους καταστήματα, οι εργαζόμενοι εμφανίζονται… ελαφρώς ντυμένοι. Στο χώρο που βρισκόμαστε δεν ισχύει κάτι τέτοιο κι αυτό τιμά τους ιδιοκτήτες. Δε θέλουν να τραβήξουν κόσμο που έχει κατά νου ότι εδώ θα βρει κάτι περίεργο, παράνομο και απαγορευμένο: “Είμαστε απλοί άνθρωποι που βοηθάμε τους άλλους να βρουν αυτό που θέλουν και να απελευθερωθούν”, μας τονίζει με καθαρό ύφος.

Μια άλλη συνηθισμένη ερώτηση των πελατών έχει να κάνει με την ποιότητα: Το υλικό κατασκευής από υγειονομικής άποψης. Όλοι τους βέβαια μένουν ικανοποιημένοι όταν ακούν πως τα προϊόντα τους είναι ποιοτικά, αξιόπιστα και τεσταρισμένα. Άλλωστε η ποιότητα είναι το παν για κάθε καταναλωτή. “Επίσης, στο κατάστημά μας δεν υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαν να θεωρηθούν επικίνδυνα. Βέβαια χρήση με χρήση, διαφέρει”, προσθέτει ο Χρήστος.

Κι αν τα… εσωτερικά του καταστήματος έχουν μια γοητευτική ομορφιά και κάποιες στιγμές μας γεμίζουν περιέργεια, εμείς οδηγούμε τη συζήτηση στα του «έξω κόσμου». Νιώθουν καθόλου αμήχανα όταν τους ρωτάνε τι δουλειά κάνουν; “Καθόλου, αν και οι άγνωστοι πάντα με κοιτούν με μια δεύτερη ματιά. Όπως είπατε και σεις πριν, οι περισσότεροι έχουν την εντύπωση πως θα έπρεπε να φοράω δερμάτινα και γενικότερα, να φαίνεται αυτό που κάνω” μας λέει η σύζυγος την ώρα που ένας πελάτης έχει μόλις φύγει. Όμως οι ιδιοκτήτες είναι και γονείς, πράγμα που μας γεννά τον προβληματισμό του πώς εξήγησαν στα παιδιά τους τη φύση της δουλειάς τους. Η απάντηση της συνομιλήτριάς μας, μας κάνει να θαυμάσουμε τη ρεαλιστική της προσέγγιση:

“Φροντίσαμε να μεταδώσουμε στα παιδιά, από μικρή ηλικία, ότι πρόκειται για μία ακόμα δουλειά. Για ένα επάγγελμα που βασίζεται στην προσφορά και τη ζήτηση. Ξέρουν ότι ο μπαμπάς και η μαμά έχουν ένα μαγαζί που πουλά πράγματα για μεγάλους, ενώ έχουν έρθει στο χώρο και δε σας κρύβω ότι έχω συζητήσει το θέμα με ψυχολόγο. Πιστεύω πως είναι πολύ χειρότερο το παιδί να φαντάζεται τι μπορεί να κρύβει αυτό το μαγαζί, παρά να το δει”.

Έπειτα η συζήτηση ξαναγυρνά στην ελληνική πραγματικότητα. Στο κράτος που θα θέλαμε να ζούμε αλλά και σ’ αυτό που ζούμε. Στην πραγματικότητα που κανένας κρατικός φορέας δεν τους ζήτησε ποτέ να ενημερώσουν σπουδαστές, μαθητές ή γενικότερα τους πολίτες για την κουλτούρα του έρωτα και των αντίστοιχων παιχνιδιών. Εν συνεχεία η κυρία της συζήτησης εστιάζει ακόμα περισσότερο στο θέμα: “Αρκεί να σκεφτούμε πόσο μεγάλο είναι το ποσοστό ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης στην Ελλάδα, αυτό και μόνο θα καθιστούσε χρήσιμο τα παιδιά να ενημερώνονται από πρώτο χέρι για το τι συμβαίνει”. Είναι όμως και θέμα κουλτούρας. Στο εξωτερικό, για παράδειγμα, είναι must στο πάρτι γενεθλίων των 18 να επισκεφθείς ένα sex shop. Να μάθεις, όχι αναγκαστικά να αγοράσεις.

Κι ενώ η κουβέντα κυλά σχεδόν μόνη της και η περιέργειά μας επιτέλους κόπασε, πλησιάζει η ώρα που το κατάστημα κλείνει. Προλαβαίνουμε- δεν προλαβαίνουμε να πούμε λίγα λόγια ακόμα, γι’ αυτό και επιστρέφουμε στα ευτράπελα: Μια φορά κι έναν καιρό, πήγε στο sex shop μια κοπέλα κλαίγοντας, και ψιθύρισε στους ιδιοκτήτες πως θα τη χωρίσει το… αίσθημα, αν δεν κάνουν πρωκτικό. Ευτυχώς, η σύζυγος του Χρήστου της εξήγησε ότι πρώτα πρέπει να το κάνει για τον εαυτό της και μετά για οποιονδήποτε άλλο, και τελικά τη βοήθησε. Έπειτα από 15 μέρες, η κοπέλα επέστρεψε με ένα λαμπερό χαμόγελο επειδή σώθηκε ο γάμος της!

Φεύγοντας, αφού καληνυχτίσουμε τους ανθρώπους που μας φιλοξένησαν, σκεφτόμαστε πόσο λυτρωτική μπορεί να είναι για κάποια άτομα η ύπαρξη ενός sex shop: Άτομα που, καλώς ή κακώς, δε μπορούν να βρούνε σύντροφο. Που επισκέπτονται το κατάστημα για να αγοράσουν αντικείμενα που θα τους βοηθήσουν να εκτονωθούν και δεν κάνουν καλό μόνο στον εαυτό τους, αλλά και στους γύρω τους.

Go to TOP
Άνοιγμα